június 2018

TOP-1.2.1-15-VE1-2016-00021












            

 

TOP-1.2.1-15-VE1-2016-00021

Ökoturizmus feltételeinek megteremtése a Somlón”
 
 
Tisztelt Olvasó!
 
Köszönjük, hogy meglátogatta aloldalunkat, melyen a Somlóvásárhely Község Önkormányzata által az „Ökoturizmus feltételeinek megteremtése a Somlón” címmel megvalósuló projektünkről olvashatnak folyamatosan frissülő információkat.
Komplex projektünk célja, hogy a megvalósuló infrastrukturális fejlesztések révén a Somló hegy vonzereje növekedjen, és újból a hazai ökoturizmus fontos célpontja lehessen. Ennek érdekében a következő évek során folyamatosan több beruházás zajlik majd, mely ezen célokat alapozza meg.
Honlapunkon megismerhetik a megvalósulás alatt álló projekt elemeit, helyszíneit, előrehaladását. Köszönettel vesszük, ha észrevételeikkel hozzájárulnak projektünk sikeréhez!
 
2017. július
 
Marton Zsolt
polgármester
Somlóvásárhely Község Önkormányzata
 
A projekt bemutatása
A projekt azonosítószáma:                          TOP-1.2.1-15-VE1-2016-00021
Kedvezményezett:                                       Somlóvásárhely Község Önkormányzata
                                                                     8481 Somlóvásárhely, Szabadság tér 1.
A projekt címe:                                           “Az ökoturizmus feltételeinek megteremtése a Somlón”
Az elnyert támogatás:                                 299.000.000 Ft
Többlet támogatással növelt összeg          339 291 078 Ft
Támogatás intenzitása:                              100 %
A projekt megvalósításának időszaka:      2017.06.15. - 2023.10.*
                                                                  (módosítás folyamatban)
Közreműködő Szervezet:                       Magyar Államkincstár Veszprém Megyei Igazgatósága
A projekt, egy több helyszínt magába foglaló, hiányzó infrastruktúrákat pótló ökoturisztikai beruházás, melynek célja a Somló-hegy turisztikai fellendítése, melyet az alapinfrastruktúrák megteremtésével (vizesblokk építése, vízvételi lehetőség biztosítása több helyszínen, illetve multifunkcionális terek létrehozása) és a közös összefogáson alapuló marketingtevékenységgel kívánunk elérni.
 
A projekt főbb elemei:
  • A Somló-hegy lábánál kialakításra kerül egy fogadóközpont és egy kültéri foglalkoztató. A projektelem célja, egy olyan indítóhely kialakítása, amely információt és szolgáltatást (vizesblokk, kerékpár/szánkó kölcsönzés) nyújt az ide látogatók számára, ugyanakkor rendezvények lebonyolítására is alkalmas.
  • Az épületben kap helyet az oktató funkció, melyben helyi, térségi szakemberek bevonásával rendszeres, illetve alkalmi kézműves, illetve egyéb programok lebonyolítása válik lehetővé, a Somló térségére jellemző foglalkozások, mesterségek bemutatása által
  • A Kilátó felé haladva az útba eső rossz műszaki állapotban lévő Taposó kút felújításra kerül, illetve környezete rendezésre kerül; tekintettel arra, hogy az építmény műemlék, így a környezet rendezése csak az örökségvédelmi engedélyben foglaltak szerint lehetséges.
  • A projekt utolsó állomásaként a Szent Margit Kápolna melletti terület kerül rendezésre, illetve a táj architektúrájához illeszkedő, jelenleg hiányzó vizesblokk épület kerül megépítésre.
  • Mindegyik projektelem tekintetében nem csak a fenntarthatóságra, hanem a család- és gyermekbarát fejlesztések megvalósítására is törekszünk, továbbá a tervezés során hangsúlyt fektetünk az akadálymentesítés megközelíthetőségre is.
Ezért több helyszínen játszóeszközök, pihenőpadok kerülnek kihelyezésre
 
A projekt céljai:
  • Térségi szintű, turisztikai termékcsomagok és kisléptékű tematikus turisztikai fejlesztések megvalósítása;
  • Helyi és térségi jelentőségű, turisztikai vonzerőt képező kulturális, épített és természeti örökség turisztikai hasznosítása;
  • A turisták helyben, illetve térségben történő tartózkodási idejének meghosszabbítását célzó beruházások megvalósítása;
  • Az ökoturizmus feltételeinek javítása, hiányzó infrastruktúrák pótlása;
  • Komplex turisztikai, információs és látogatómenedzsment szolgáltatások létrehozása;
  • Élményelemeket jelentő technikai fejlesztések, interaktív bemutatási formák kialakítása;
  • Időjárás független, illetve célcsoport specifikus kínálati elemek létrehozása, fejlesztése.
 
1. Fogadóközpont és kültéri foglalkoztató
A Somló hegy lábánál kialakításra kerül egy fogadóközpont és egy kültéri foglalkoztató. Ezen projektelem ad helyet az ajándékboltnak, vendéglátóegységnek és kerékpárkölcsönzőnek is. A projektelem célja, egy olyan indítóhely kialakítása, amely információt és szolgáltatást (vizesblokk, kerékpár/később szánkó kölcsönzés) nyújt az ide látogatók számára, ugyanakkor rendezvények lebonyolítására is alkalmas.
A „Somló Kapuja” fogadóközpontban a környék turisztikai látványosságait bemutató tablók, táblák, térképek, prospektusok, interaktív, multimédiás, gyermekek által is kezelhető információs pult, valamint játszósarok kap majd helyet. A Fogadóközpont mellé tervezett Kültéri Foglalkoztató a turisták részére szervezett programok, rendezvények, közösségi foglalkozások szabadtéri helyszíne lesz.
(A pályázat 2016-os benyújtása óta a jelentős költségnövekedés miatt, a Támogató jóváhagyásával került módosításra a helyszín, projekt tartalom.)
2. Taposókút
A projekt következő állomásaként a meglévő, ám rossz állapotban lévő Taposó kút kerül felújításra, ezáltal újra látogathatóvá, megtekinthetővé válik a Somló egy régi nevezetessége. A kút környezete rendezésre kerül. Az eredetileg tervezett megvilágítás és vízautomata örökségvédelmi szempontból nem kerülhet kialakításra.

A projektelem célja:

  • A Taposó kút rendbe tétele, környezetének rendezésre;
  • A meglévő épített környezet megóvása, látogathatóvá tétele;
  • Egy meglévő látványosság felújítása, értékének megőrzése.
3. Szent Margit Kápolna melletti terület
A projekt utolsó állomásaként, - a Kilátóhoz vezető út előtti utolsó pihenőpont, - a Szent Margit Kápolna melletti terület kerül rendezésre, fejlesztésre, így tereprendezés, vízvételi lehetőség és a táj architektúrájához illeszkedő, jelenleg hiányzó vizesblokk kerülhet megépítésre. 
A fentiek alapján a projektelem célja:
  • A térség meglévő kulturális adottságainak fejlesztése
  • Turistafogadás feltételeinek javítása, vizesblokk kialakítása,
  • a színvonalas turistafogadáshoz szükséges szolgáltatási háttér kialakítása.
  • Értékeink, környezetünk megőrzése

 
Tematikus játszótér
A projektelem célja, egy olyan helyszín létrehozása, ahol a gyerekek és a szülők is megtalálják a kikapcsolódási lehetőséget. E célból egy több korosztály számára használható tematikus játszótér kialakítása is tervezett. Ennek elhelyezésére a Somló Kapujánál kerül sor.
 
A Somló-hegy bemutatása
A Somló hegy Veszprém megye nyugati részén, a Marcal-medence szélén, a Bakony és a Kisalföld találkozásánál található vulkáni tanúhegy. Különleges alakja, történelmi múltja miatt fontos turisztikai célpont, melyhez az is hozzájárul, hogy Magyarország legkisebb borvidéke: 6-700 hektár szőlő terem rajta, de folyamatos a fejlesztése. A somlói bor hírneve egykor a tokaji boréval vetekedett, különleges, a vulkáni talajból eredő „tüzes”, savakban gazdag aromáig miatt. Az elmúlt évtizedek során a nemzetközi ismertsége szinte teljesen megszűnt, ezt az utóbbi években a nagy pincészetek tevékenysége kezdi visszahozni.
Magyarországon belül viszont jól ismert, a legelterjedtebb fajtái a juhfark, olaszrizling, hárslevelű, és a tramini. A Somló híres bora a „nászéjszakák bora”. A monda szerint, ha az ifjú pár a nászéjszakán ezt a bort issza, úgy nagy eséllyel fiúgyermekük születik.
A hegy – mely nevét arról kapta, hogy egykor som bokor alkotta erdő borította – 1992 óta tájvédelmi körzet, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park kezelésében van.
A hegy megközelíthetősége jó, a 8-as számú főút közvetlen közelében helyezkedik el, Budapesttől 2 órányi autóút során elérhető, de jó megközelíthetősége van nyugat (Ausztria), és észak (Pápa, Győr) felől is, továbbá a Balatontól is 1 órán belül elérhető.
A Somló múltja (egyrészt a természeti múlt, a vulkánosság, másrészt a történelmi múlt, mely a római korig vezethető vissza) méltán alapozza meg, hogy Veszprém megye, és a Közép-Dunántúl fontos turisztikai attrakciója legyen. Az elmúlt évtizedek azonban sajnos nem segítették fejlődését, így az alapvető infrastruktúra és a szervezett marketing hiánya miatt a térség a lehetséges szerepénél jelentősen kisebbet tölt be.
Az elmúlt években a Somlói borászatok fejlődésével számos olyan lehetőség nyílt meg, melyek turisztikai szempontból kiaknázható. Veszprém Megye kiemelt célja, hogy a megye egyedülállóan gazdag és sokrétű természeti adottságait a megye fejlődésének szolgálatába állítsa a fenntarthatóság szempontjának szem előtt tartásával. A Somló egyben természeti és kulturális érték, mely idegenforgalmi szempontból jól hasznosítható, ha ismertsége nő és ehhez megfelelő szolgáltatás, infrastruktúra is társul.
 
Hírek. Aktualitások
 
2017. augusztus
Megkezdődött a projekt megvalósítási időszaka, melynek keretében elindítottuk a nyilvánossági feladatokat (tájékoztató táblák készítése, projektet bemutató honlap készítése, tervezési feladatok előkészítő dokumentációjának összeállítása)
2017. szeptember
Ajánlatkéréseket küldtünk ki a témában járatos, szakemberek által kiválasztott tervezőirodáknak. Célunk, hogy a Somlóhoz látványban, anyaghasználatban illeszkedő, a projekt céljait támogató tervek készüljenek.
 
2017. október
A kivitelezéshez és a közbeszerzésekhez szükséges tervek elkészítésére a meghívott 8 cég, a beérkezett 4 ajánlati dokumentáció alapján kiválasztottuk a vállalkozót.
2017. november -december
Megkezdődött a tervezés, a kiválasztott tervezőiroda, a keszthelyi székhelyű FORMA Zrt. szakemberei a helyszíni bejárást követően elkezdik készíteni az első tervvázlatokat, melyek alapján a Megbízó Képviselő-testülete döntést hoz, és a kiválasztott vázlat alapján folyik tovább a tervezés.
2018. január - február
A tervezők elkészítették a vázlatterveket, melyeket bemutattak a döntéshozóknak.
A projekt megvalósítási helyszíne módosul, az eredetileg új építésű oktatóközpont helyett a részben az Önkormányzat tulajdonában lévő Napórás pince vonatkozásában indul meg a tervezés. Az ehhez szükséges hozzájárulások a tulajdonosoktól rendelkezésre állnak.
A Fogadóközpont és a vizesblokk vázlatterve véglegesítésre kerül, megkezdődik az engedélyezési tervek készítése
2018. március
Megkezdtük a projekthez kapcsolódó marketing stratégia elkészítését. Az első egyeztetések után a bevont szakértő és közreműködő partnerei felmérik az adottságokat, lehetőségeket, és a fejlesztéshez illeszkedő stratégia készül
2018. április - szeptember
Folyamatosan zajlik a tervek készítése, egyeztetése Megrendelővel, hatóságokkal.
A marketing stratégia elkészül.
2018. szeptember – november
Az engedélyezési eljárások sikerrel zárulnak, a kiviteli tervek készítése is a végéhez közeledik.
2019. január – 2020. február
A kiviteli tervek átvételét követően megkezdődött a piaci árak meghatározása, indikatív ajánlatok beszerzése, mely az időközben az építőiparban bekövetkezett jelentős növekedés miatt a projekt átgondolását tette szükségessé.
A rendelkezésre álló forrás, valamint az elkészült tervek egyértelműen ellentmondásban állnak egymással, ezért – a Támogatóval történt egyeztetések alapján – a projekt műszaki tartalmát, megvalósítási helyszíneit módosítottuk, és 3 helyszínre vontuk össze a projekt elemeit: az oktatóközpont funkciónak a Somló kapuja ad helyet.
A Támogatási szerződés módosítási kérelmet 2019. 12 hónapban benyújtottuk.
 
2020. február – július
A Támogató részére benyújtott módosítási kérelem alapján közbeszerzési eljárást folytattunk le a 3 helyszínen történő beruházásra. Az eljárások eredményesek voltak, mely alapján 2020. június 30-án feltételes vállalkozási szerződést kötöttünk a nyertes Bau-Fal Kft-vel az egyes részfeladatokra:
- I. részfeladat: Somló kapuja és környezete: nettó 196 568 144 Ft + ÁFA, bruttó 249 641 543 Ft
- II. részfeladat: Vizesblokk és környezete – nettó 31 347 945 Ft + ÁFA, bruttó 39 811 890 Ft
- III. részfeladat: Taposókút: nettó 1 720 628 Ft + ÁFA, bruttó 2 185 198 Ft
(a beruházás építési tételei nem tartalmazzák minden helyszínen az utcabútorokat, játszóeszközöket, ezeket Somlóvásárhely Község Önkormányzata külön eszközbeszerzési eljárásokban fogja beszerezni).
 
A Támogató a műszaki tartalom és helyszín módosítására vonatkozó Támogatási Szerződés módosítási kérelmünket 2020.07. 16. napon jóváhagyta, így a feltételes vállalkozási szerződések hatályba léptek, a munkaterületek átadásra kerültek.
Továbbá, a Támogató a közbeszerzési eljárás szabályosságát is kimondta, ezzel a forrás felhasználása is biztosítottá válik.
 
2020. júliustól
A kivitelezés minden helyszínen régészeti szakfelügyeleti feltárással megkezdődik.
A vállalkozási szerződések alapján Somlóvásárhely Község Önkormányzata a 17/2017. (II. 1.) Korm. rendeletben foglalt lehetőség alapján többlet támogatási kérelemmel fordult a Magyar Államkincstáron keresztül az Irányító Hatósághoz, 40 291 078 Ft többlet támogatás igénylése céljából.
 
2020. szeptember - december
Szeptember 3-án ünnepélyes alapkőletétel történt, a fogadóépületnél zökkenőmentesen zajlanak a munkák. Egyéb helyszíneken Vállalkozó későbbi munkavégzést ütemezett.
Decemberre a fogadóközpont készültsége elérte a 35% készültséget, a gépészeti, villamos szerelési munkák folyamatban vannak.
Az év végére – köszönhetően a kedvező időjárásnak – a vizesblokk munkái is megindultak.
2021. január – április
A kivitelezés folyamatosan zajlik, a fogadóközpont belső burkolásai készülnek. Megkezdődött a kültéri elemek kivitelezése (parkolók, sétautak), továbbá a kültéri foglalkoztató műhelymunkái is folyamatban vannak.
A Margit kápolna melletti vizesblokk is tető alá került, hamarosan megkezdődik a faragott kő külső burkolat készítése.
Április végére a kivitelezés összesített készültsége (3 helyszín vonatkozásában) meghaladták az 50% pénzügyi előrehaladást.
 
2021. május – július
A Magyar Államkincstár tájékoztatása alapján az Irányító hatóság a többlet támogatási kérelmünket jóváhagyta, így a támogatási szerződés ismételt módosításával az elnyert 299 000 000 Ft támogatási összeg 339 291 078 Ft összegre módosult.
A Vállalkozó a megvalósítást minden helyszínen az időjárás, ütemterv ismeretében folyamatosan végezte. Az egyeztetések, bejárások, műszaki ellenőri és tervezői egyeztetések eredményeképpen határidőre megvalósultak a beruházások a terveknek megfelelően: a műszaki átadás-átvételi eljárásokat 2021. júliusban lezártuk, így a közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött vállalkozási szerződések teljesültek.
2021. augusztus – 2021. december
Megrendelő az elkészült létesítmények vonatkozásában megkezdte a használathoz szükséges engedélyek beszerzésének előkészítését.
Megkezdődött továbbá a projekt eszközbeszerzési részének, valamint marketing tevékenységének végrehajtása.
- egyedi gyártású bútorok beszerzése
- játszóeszközök, utcabútorok beszerzése
- Fogadóközpont berendezések
 
2022. január – május
Az eszközbeszerzések, marketing tevékenység folyamatosan zajlik, azonban támogatási szerződés módosítást szükséges kezdeményezni, így a projekt zárása várhatóan 2022. év végével esedékes.
A marketing tevékenység zajlik, elkészült a www.somlokapuja.hu oldal turisztikai tartalma, készülnek a kiadványok, valamint a záró rendezvény is előkészület alatt.
Az épületek és környezetük használata megkezdődik, a párhuzamosan zajló megyei identitási projekt több éven át tartó rendezvénysorozatával növeli a helyi lakosok kötődését, valamint ezzel együtt a Somló népszerűségét is javítja.

2022. június - 2023. október:

A projekt utolsó időszakában a marketing tevékenység zajlott, ennek
keretében elkészültek a Somló népszerűsítését szolgáló kiadványok
(térkép, imázskiadvány), a honlap tartalmi feltöltése is megvalósult.
2022. októberben megtartottuk a marketinget záró, egyben a
fogadóközpontot nyitó ünnepséget.

Az épületek működtetéséhez szükséges eszközök beszerzése is ezen
időszak alatt történt: minden olyan eszközt megvásároltunk, melyek
segíteni tudnak abban, hogy a létesítmények a tervezett funkciójukat
maximálisan el tudják látni: utcai és beltéri bútorok, játszóeszközök,
konyhai berendezések, és sok egyéb, kapcsolódó termék.

2023. október: A projekt zárására került sor.


 
Kapcsolat, észrevételek
 
Kedvezményezett:
Somlóvásárhely Község Önkormányzata
www.somlovasarhely.hu
8481 Somlóvásárhely, Szabadság tér 1.
Képviseli: Marton Zsolt polgármester
 
A projekt menedzsment szervezetét Somlóvásárhelyi Közös Önkormányzati Hivatal biztosítja, külső szakértők bevonásával.
Amennyiben további információkra kíváncsi, vagy a projekttel kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat kívánja velünk megosztani, azokat köszönettel vesszük. Kérjük, ezeket az alábbi e-mail címre küldjék el:
somloprojekt@gmail.com
 
Tájékoztatjuk az olvasót, hogy a projekt dokumentáció nyilvános, előzetes egyeztetés alapján a Somlóvásárhelyi Közös Önkormányzati Hivatalban részletes tájékoztatást nyújtunk.


Sajtóközlemény 

GALÉRIA
https://drive.google.com/drive...

KÖFOP-1.2.1-vekop-16 ASP rendszerpályázat

                              

 

A projekt azonosítószáma:  KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00157

A projekt címe: “Somlóvásárhely Község Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozás”

Az elnyert támogatás: 6.999.763 Ft

Támogatás intenzitása: 100 %

A projekt megvalósításának időszaka: 2016.11.02. - 2018.06.30.
 

Támogatás háttere és átfogó célja

A közigazgatás és a közszolgáltatások megfelelő működése meghatározó szükséglete a modern európai társadalmaknak. Az Európa 2020 Stratégia, a Nemzeti Reformprogram, illetve a Partnerségi Megállapodás célkitűzéseinek elérése nem lehetséges a közigazgatás, illetve a közszolgáltatások hatékonyságának fejlesztése, egy ügyfélközpontúbb, szolgáltató hozzáállású állam kialakítása nélkül.

Ezt felismerve Magyarország a 2014-2020 programozási időszakban külön operatív program keretében tervezi a közigazgatás, valamint a helyi közszolgáltatási szféra fejlesztéseit végrehajtani, a Közigazgatásés Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (továbbiakban: KÖFOP) keretében.

A KÖFOP fejlesztései a 11-es számú „A hatóságok és az érdekelt felek intézményi kapacitásának javítása és a hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulása” EU tematikus cél elérését támogatják.

A KÖFOP 1. prioritás célja az adminisztratív terhek csökkentése, amely a szolgáltató közigazgatás szervezési feltételeinek fejlesztésén (szervezet-, szabályozás- és folyamatfejlesztés) és az elektronikus folyamatok fejlesztésén, szakrendszerek egységesítésén, (tovább)fejlesztésén, szolgáltató képességének növelésén keresztül valósítható meg.

Jelen felhívás a KÖFOP 1. prioritás 2. specifikus célját, a magas szintű és korszerű (lakossági, államigazgatási és vállalkozások által használt) közigazgatási e-ügyintézési megoldások bevezetését támogatja.

A specifikus célt megvalósító kapcsolódó KÖFOP-1.2.2 intézkedés a back office tevékenység ügyfelek által közvetetten érzékelhető háttérműveleteinek fejlesztését vagy szervezeti átalakítását célozza. Ezek a háttérműveletek támogatják a közigazgatási hivatali eljárások (tehát azokat a folyamatokat, amelyeket az ügyfelek közvetlenül érzékelnek) sikeres megvalósulását.

Jelen felhívás keretében kizárólag olyan támogatási kérelmek támogathatóak, amelyek megfelelnek a fenti célkitűzésnek

Felhívás célja

Jelen felhívás célja az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése országos szinten, az egyes települési önkormányzatok az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozásának megvalósításával.

Jelen felhívás keretében, az ASP Korm. rendelet alapján, az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás során a települési önkormányzatoknál felmerülő egyes feladatok költségeinek támogatására van lehetőség a felhívásban foglalt feltételek szerint.

Az egyes települési önkormányzatok csatlakozásának kötelezettségét, feltételeit, határidejét, részleteit az ASP Korm. rendelet határozza meg. Az egyes települési önkormányzatok csatlakozásának konkrét ütemezéséről és a csatlakozási folyamatról az önkormányzati ASP központ működtetője nyújt részletes információt és támogatást.

A támogatás feltétele az ASP Korm. rendeletben foglalt előírások és kötelezettségek betartása, az ott rögzített előfeltételek megléte.

Az önkormányzati ASP rendszer elemei:

a) szakrendszerek,

b) keretrendszer,

c) támogató rendszerek és

d) az Mötv. 114. § (4) bekezdése szerinti önkormányzati adattárház.

Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:

a) iratkezelő rendszer,

b) önkormányzati települési portál rendszer (opcionális csatlakozás)

c) az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,

d) gazdálkodási rendszer,

e) ingatlanvagyon-kataszter rendszer,

f) önkormányzati adó rendszer,

g) ipar- és kereskedelmi rendszer,

h) hagyatéki leltár rendszer.

A keretrendszer a szakrendszerek számára egységes felületet és hozzáférést, az egységes felhasználó-, és jogosultságkezelést, valamint a rendszerszintű menedzsment (üzleti) funkciók elérését biztosítja.

A támogató rendszerek az önkormányzati ASP rendszer napi adminisztratív, ügyfélszolgálati és működtetési feladatait segítő alkalmazások.

Az ASP Korm. rendelet alapján a települési önkormányzat az önkormányzati ASP rendszerhez

a) a keretrendszer és a szakrendszerek igénybevételével (a továbbiakban: rendszercsatlakozás), vagy

b) az önkormányzati ASP rendszer által támogatott feladatok önálló informatikai támogatása mellett az önkormányzati adattárház számára az ASP Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adatok átadását lehetővé tevő interfész kiépítésével (a továbbiakban: interfészes csatlakozás) csatlakozhat.

A rendszercsatlakozás lényege, hogy az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő szakrendszerét használja.

Az interfészes csatlakozás lényege, hogy az önkormányzat a saját informatikai rendszerének megtartása mellett, abban olyan fejlesztést hajt végre, amely alapján az ASP Korm. rendelet mellékletében meghatározott egyes adatok számítógépes, automatizált adatátadás útján, egy szabványosított csatolófelületen (ún. interfészen) kerülnek átadásra az önkormányzati adattárház számára.

Az ASP Korm. rendeletnek megfelelően az önkormányzat csatlakozása a Kincstár által biztosított adó szakrendszerhez ez esetben is kötelező a rendeletben foglalt ütemezés szerint, kivéve a helyi adókról szóló 1990.évi C. törvény 44.§ (2) bekezdésében felmentést kapott önkormányzatok esetében, akiknek legkésőbb 2021. január 1-ig kell csatlakozni az adó szakrendszerhez. Ezen időpontig a releváns interfész specifikációban meghatározott adatokat szolgáltatja az adattárház részére.

A települési önkormányzat az önkormányzati ASP rendszerhez alapértelmezésben rendszercsatlakozással csatlakozik, azzal, hogy az interfészes csatlakozás – kivételesen – az eközigazgatásért felelős miniszter – nem hatósági jogkörben kiadott – egyedi hozzájárulása esetén lehetséges.

Az ASP Korm. rendelet értelmében az interfész kiépítéséhez szükséges fejlesztésekről a települési önkormányzat saját erőből gondoskodik a Kincstár által meghatározott informatikai specifikációk alapján. Jelen felhívás keretében az interfész kiépítéséhez szükséges fejlesztésekre támogatás nem igényelhető.

Jelen felhívás keretében a rendszercsatlakozás kapcsán felmerült tevékenységek, valamint az eközigazgatásért felelős miniszter egyedi hozzájárulásával megvalósuló interfészes csatlakozás esetén felmerült egyes tevékenységek támogathatóak a Felhívásban foglaltak szerint.

Elvárt eredmények

Az önkormányzatok egyes projektjei szintjén:

 Az ASP Korm. rendeletben meghatározott határidőben megvalósult csatlakozás az önkormányzati ASP központhoz (7 kötelező és 1 opcionális szakrendszerhez való rendszercsatlakozás vagy interfész kapcsolat)

 Tesztelt, éles üzemben működő csatlakoztatott szakrendszerek vagy interfész adatszolgáltatás  Az ASP Korm. rendeletben előírt technikai feltételeknek megfelelő, üzembe helyezett, működő hardver eszközök és hálózati infrastruktúra elemek az önkormányzati hivataloknál

 Az új működésnek megfelelően átalakított hivatali folyamatok, módosított szabályzatok

 A csatlakozási feltételekben előírt, megfelelően tisztított szakrendszeri adatbázisok 10

 A csatlakozási feltételeknek megfelelően lebonyolított adatmigráció (adatfeltöltés/migráció/adatbetöltés)

 Megkötött és hatályba lépett Szolgáltatási Szerződések3 a projekt fizikai zárásának időpontjában (közös önkormányzati hivatal működtetése esetén tag önkormányzatonként